پرنده های تالاب میانکاله

تالاب بین المللی میانکاله یکی از مهم‌ترین، بکرترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعت‌گردی و گردشگری استان مازندران و شهرستان بهشهر است. انعکاس بوته‌های انار، ازگیل و تمشک وحشی در آب، در کنار حضور هزاران پرنده مهاجری که رنج سفر را برای رسیدن به این پناهگاه کم نظیر حیات وحش به جان می خرند، منظره ای بی بدیل و سرشار از زندگی می آفریند.

در یک سوی شبه جزیره‌ میانکاله ساحل زیبای کم‌عمق، مراتع و چراگاه‌های سرسبز و بزرگ در کنار شنزارهای متعدد که تداعی کننده‌ی کویر هستند قرار دارند و در سوی دیگر، تالابی قرار دارد پر از پرواز و آواز و هیاهوی زندگی.

برای مطالعه جزییات این سفر مهیج به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

هر ساله در پاییز صدها هزار پرنده مهاجر مانند فلامینگو، باکلان ها، قوها، پلیکان‌ها، مرغابی‌ها و عقاب دریایی دم سفید پس از بال زدن‌های طولانی و طاقت فرسا خود را به این تالاب می‌رسانند و تا اوخر زمستان در آنجا می‌مانند.

پرندگان میانکاله

شاید برای بیشتر ما شمال ایران تداعی کننده‌ی جنگل های انبوه هیرکانی و جاذبه های طبیعت گردی مانند جنگل راش ، جنگل الیمستان و دریاچه های آب شیرین مانند دریاچه چورت باشد. اما جنس طبیعت میانکاله با سایر مناطق شمال کشورمان متفاوت است. جنگل زیبای انارستان با درختانی به ارتفاع ۴ تا ۵ متر، درختچه های گز و تمشک در کنار تپه های شنی منظره ای بسیار جالب آفریده اند که نظیر آن را در کمترین نقطه ای از دنیا می توان پیدا کرد.

و اما جزییات برنامه: 

فایل ورد برنامهدریافت  عنوان: جزییات برنامه رکاب زنی تالاب میانکاله

فایل پی دی اف دریافت

منطقه:  شبه جزیره میانکاله

نـوع فعـالـیت: دوچرخه سواری متوسط با استراحتهای لازم در طول مسیر (روز اول 65 کیلومتر، روز دوم 67 کیلومتر)  که مسیر روز اول کف و شن و روز دوم سربالایی ملایم خاکی و آسفالت می باشد. 

درجه سختی: 3 از 6  رکابزنی در مجموع دو روز 132 کیلومتر خواهد بود. (وضعیت مسیر میانکاله 3 از 6 و مسیر خالدنبی 4 از 6 )

خدمات

وسیله مسافرتی: اتوبوس 25 نفره

 اقامت : دو شب در خانه های محلی.
وعده های غذایی : هفت وعده غذایی (3 وعده صبحانه، 2 وعده نهار و 2 وعده شام)
سایر خدمات:
     -   پوشش کامل بیمه مسئولیت مدنی در طول سفر
     -   لیدر مجرب  

شرایط ثبت نام و اطلاع رسانی

1) ثبت نام از اعضای فعال گروه انجام می پذیرد.

2) اطلاع و پذیرش قوانین و شرایط شرکت در برنامه های گروه رکابزنان سبز

3) تاریخ ثبت نام تا 12/10/96 می باشد. شما می توانید با کارتهای عضو شتاب هزینه برنامه را (350000 تومان) به شماره کارت  5859831022037120 بانک تجارت بنام خسرو بلوری واریز کنید و تصویر فیش را به پیوی آقای بلوری ارسال کنید. در این حالت دیگر هیچ نیازی به تماس با سرپرست ندارید و می توانید مستقیما روز برنامه در موعد مقرر در محل حرکت حاضر شوید. الویت با کسانی هست که زودتر ثبت نام کنند.

4) ظرفیت 15 نفر

شرایط و مقررات مهم
1-لطفا قبل از ثبت نام قوانین و شرایط شرکت در برنامه های گروه رکابزنان سبز تبریز را مطالعه فرمایید.
2- برنامه های اعلام شده با توجه به شرایط آب و هوایی و سایر عوامل محیطی یا فنی قابل جابجایی است.

توجه: 
3- جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست از آوردن هرگونه ظروف یکبار مصرف خودداری فرمائید.
4- لطفا با دقت کامل اطلاعیه، خدمات گروه و اطلاعات تکمیلی را مطالعه نموده و در مورد هرگونه ابهام با پیوی آقای بلوری در تماس باشید.
5- جهت رفاه حال خود و سایر دوستان به موقع در محل حرکت حاضر باشید.
6- دوچرخه مورد نیاز این برنامه دوچرخه کوهستانی میباشد. دوچرخه ای که در این برنامه استفاده می نمایید قبل از سفر آنرا سرویس و روغنکاری نموده و از پر باد بودن لاستیک ها اطمینان حاصل کنید. لوازم یدکی دوچرخه تیوب اضافی، زنجیر چرخ، گشواره شانزمان، سیم ترمز و لنت و لقمه ترمز.
7- دوچرخه ای که استفاده می نمایید توجه داشته باشید که جهت بارگیری، چرخ جلوی دوچرخه شما باید توسط ضامن باز و بسته شود و در غیر اینصورت (باز و بسته شدن توسط مهره) زمان زیادی جهت بارگیری دوچرخه شما صرف شده که باعث اتلاف وقت زمان حرکت خواهد شد.

ساحال زیبای میانکاله

لوازم عمومی

پوشش

لوازم تخصصی دوچرخه

خوراکی

دفترچه بیمه و کارت بیمه ورزشی

لباس مناسب فصل

دستکش دوچرخه سواری

شام  حمل روز اول

کارت شناسایی (عکس دار)

به همراه داشتن شلوار بلند برای آقایان

کلاه دوچرخه سواری

تنقلات

داروهای شخصی

لباس اضافه

عینک دوچرخه سواری (فریم غیر فلزی)

میوه و میوه خشک

وسایل نظافت شخصی

یک دست لباس گرم (برای شب)

قمقمه (بطری آب کوچک)

بطری آب

کرم ضد آفتاب

لباس گرم

لوازم پنچرگیری (کسانیکه که دوچرخه دارند)

جیره خشک

پتو مسافرتی

پتو کهنه برای دوچرخه

کوله قابل حمل دوچرخه سواری (جهت حمل آب، تنقلات و میوه)

 

شارژر موبایل و دوربین

یک دست لباس اضافی

چراغ قوه

 

طبیعت پاییزی میانکاله

روزها

شرح برنامه روزانه

پنجشنبه
 
14/10/96 

قرار راس ساعت 15:30- بارگیری دوچرخه ها وحرکت حوالی ساعت 16:00 ازخیابان وصال، گلگار جنب مجتمع رفاهی پتروشیمی (جاده زنجان،تهران، نوشهر، امیرآباد)، استراحت شبانه گردشگران در حدود 12 ساعت در داخل اتوبوس

جمعه
 15/10/96  

صرف صبحانه در امیرآباد و حرکت از کنار دریا به سمت تالاب میانکاله  تا روستای آشوراده صرف نهار، عبور از جزیره به سمت بندرترکمن با قایق و حرکت به سمت گنبد کاووس و شب مانی در این شهر.

شنبه
16/10/96

صرف صبحانه، جمع آوری وسایل اضافی در اتوبوس – حرکت به سمت سد گلستان و طی مسافت حدود17 کیلومتر با ماشین بسمت دریاچه - شروع دوچرخه سواری در مسیری بسیار زیبا در دل طبیعت (در این روز رکابزنان بکرترین مناظر طبیعی را در مسیر دریاچه مشاهده خواهند کرد.) – رکابزنی درسربالایی ملایم و آسفالت حدود 18 کیلومتر تا سد دوم گلستان و در مسیر از روستای تریمر قره قوزورد می شویم ونهار درخالد نبی صرف می شود. بعد از دیدن قبرستان وزیارتگاه خالد نبی و بقعه هی عالم بابا و چوپان عطا و دره ای بنام پنج شیر و همچنین چشمه خضر دندان با اتوبوس به سمت ساری حرکت خواهیم کرد.

یکشنبه
 17/10/96  

پس از شب مانی و صرف شام در خانه محلی در ساری. صبح بعد ازصرف صبحانه، جمع آوری وسایل اضافی برگشت مسیربا اتوبوس بسمت تبریز و صرف نهار در بین راه.

کشتی در میانکاله