• الف) قوانین حضور در گروه های فضای مجازی:
     1- ارسال مطالب صرفا مربوط به موضوع گروه (دوچرخه و محیط زیست) و همچنین اخلاقیات اجتماعی
     2- از چت هاى بی مورد، غیر فنى و نامربوط به موضوع گروه بپرهیزید.
     3- خودداری از ارسال تصاویر متوالی فعالیتهای اعضا در گروه های فضای مجازی موسسه: صرفا به ارسال حداکثر 2 عکس از فعالیت ورزشی یا فرهنگی انفرادی بسنده کنید. برای فرستادن متناوب عکس و فیلم، کانال مخصوص آن در پیام رسان بله و تلگرام در نظر گرفته شده است که می توانید به آن ملحق شوید.📽
     4- خودداری از ارسال مطالب بدون ذکر منبع معتبر و یا قابل پیگیری و موثق
     5- عدم تایپ فینگلیش (فارسی با حروف لاتین)

6- ورود به پی وی اعضا بدون رضایت ایشان ممنوع است. چنانچه شکایتی به هیات مدیره واصل شود و موضوعیت و حقانیت مزاحمت اثبات گردد، از ادامه حضور فرد خاطی در گروه معذور خواهیم شد.

نکته: شماره موسسه برای ارسال انتقادات یا پیشنهادات: 09397301303 (همه اعضای هیات مدیره پیامهای تلگرامی این شماره را ملاحظه می کنند)

 قوانین شرکت در برنامه های رکابزنی در ادامه مطلب...

  • ب) قوانین شرکت در برنامه های رکابزنی موسسه رکابزنان سبز تبریز:


1-حفظ شئونات اخلاقی و عرفی جامعه و اجتناب از شوخی های نابجا (پوشیدن شلوارک برای آقایان در محیط شهری محدودیت دارد، خانمها از مانتو گشاد و بلند استفاده کنند) 
2-استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه سواری، بیمه ورزشی و چراغ هشدار دهنده عقب و جلو در مواقع تاریکی هوا الزامی است. استفاده از دستکش و عینک دوچرخه سواری قویا توصیه می شود.
3-عدم استفاده از هندزفری برای هر دو گوش بعلت حواس پرتی و یا نشندین دستورات عوامل اجرایی و صدای بوق سایر وسائط نقلیه
4-همکاری و احترام به هیات محترم مدیره و عوامل اجرایی برای ایجاد نظم، تبعیت از هماهنگ کننده، افراد جلو دار، میان دار و عقب دار گروه. (سعی کنید دور پایتان را با جلودار تنظیم کنید، اینکار هم به یادگیری ریتم رکابزنی با هر فرد دیگه ای کمک میکند و هم ضربان قبلتان را ثابت نگه می دارد و بهترین تمرین هوازی محسوب می شود.)
5-وقت برای صحبت با همرکابانتان زیاد است، هنگام اجرای برنامه ها با صحبت کردن خطوط رکابزنی رو بهم نزنید و بطور منظم به مسیرتان ادامه دهید.
6- بدون اطلاع هماهنگ کننده محترم از آوردن مهمان به برنامه ها خودداری کنید. (شرکت در برنامه های برون شهری صرفا برای اعضای فعال مجاز است)
7-پیش نیاز حضور در برنامه های برون شهری، تایید هماهنگ کننده محترم آن برنامه است. قبل از تصمیم به شرکت در برنامه برون شهری با هماهنگ کننده آن برنامه تماس بگیرید.
8-تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی در مورد دوچرخه سواران نیز صدق میکند، توجه و رعایت این قوانین الزامی است. (توقف پشت چراغ قرمز، رعایت حق تقدم، عدم انحراف به چپ، حرکت در یک خط و ...)
9- در خلال برنامه ها از انجام هرگونه حرکات نمایشی و سرعتی پرهیز کنید. به خصوص در برنامه درون شهری هدف ما حرکت سمبلیک، با آرامش و متانت و فرهنگسازی است.
10- وظیفه ما کمک به ارتقا فرهنگ اجتماعی و احترام به مردم است، از جواب پس دادن و یا پرخاشگری به متلکها یا حرفهای نامناسب احتمالی رهگذرین، اتومبیلها و یا موتورسیکلتها اکیدا خودداری کرده و مورد پیش آمده را به هماهنگ کننده برنامه اطلاع دهید.
11- تصمیم گیرنده نهایی و سخنگوی هر اکیپ رکابزنی، هماهنگ کننده همان برنامه است، بنابراین پاسخگویی به عوامل انتظامی و یا سایر موارد صرفا بعهده این عزیزان است. چه بسا دخالت دلسوزانه سایرین به ضرر گروه تمام شود.

12-تعیین جلودار، میان دار و عقب دار و سایر عوامل اجرایی برنامه ها بعهده هماهنگ کننده محترم همان برنامه است و برای اجرای منظم برنامه ها، همه باید مقید به پیروی از عوامل اجرایی باشیم.

 

 نکات ضروری :
-انتقاد یا پیشنهاد هر برنامه را به هماهنگ کننده همان برنامه و یا شماره موسسه به شماره 09397301303 منعکس کنید، خوشحال می شویم از نقاط ضعف و قوت برنامه ها مطلع شویم.
-در صورت تخطی از قوانین، اقدامات لازم مانند تذکر شفاهی یا کتبی، اخراج موقت یا دائم پس از رسیدگی و صدور رای در شورای حل اختلاف انجام میشود.
-به قوانین توجه کنیم، لبخند بزنیم و فرهنگ صحیح دوچرخه سواری را بین مردم ترویج دهیم.

ثبت نام رکاب زنان سبز

با تشکر 
روابط عمومی رکابزنان سبز تبریز