بایگانی خرداد ۱۳۹۷ :: موسسه رکاب زنان سبز تبریز

گسترش فرهنگ صحیح دوچرخه سواری، حمایت از محیط زیست و ارتقا سلامت عمومی

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

هلند چطور پایتخت دوچرخه‌سواری دنیا شد؟

چهار دهه پیش آمستردام، شبیه تهران بود. جایی پر از ترافیک، سروصدا و آلودگی. اینجا اولویت با دوچرخه هاست. اما کمتر کسی می‌داند چه تلاش و رنجی از طرف شهروندان هلندی برای تصویب قوانین و امکانات دوچرخه‌ها شده است. در ادامه مطلب با ایت تلاشها آشنا خواهیم شد.

حالا آمستردام از مسیرهای مجهز دوچرخه سواری بهره می‌برد. این مسیرهای به هم پیوسته دوچرخه به قدری امن و راحت هستند که کودکان، معلولان یا سالخوردگان را هم بدون نگرانی به کوچه و خیابان کشانده است. 

گزارش از: سید حسن شیخ، کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری

برای مطالعه ادامه مطلب به این لینک مراجعه کنید. (به نقل از خبرگذاری ایسنا)

هلند، پایتخت دوچرخه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه رکاب زنان سبز تبریز

روز جهانی دوچرخه، 3 ژوئن-رکاب زنان سبز تبریز

روز جهانی دوچرخه

و خدا حال هیچ قومی را دگرگون نمی کند مگر اینکه خوشان بخواهند...  ما می خواهیم در کمتر کردن آلودگی و بخران ترافیک تغییر کنیم...

روز جهانی دوچرخه، سوم ژوئن مصادف با 13خرداد 97 در کنار سایر اقشار مردم و اعضای محترم باشگاههای سهند و اولدوز جمع شدیم تا به مناسبت این روز، در کنار فرهنگ سازی دوچرخه سواری از مسئولان و تصمیم گیرندگان محترم شهر تبریز بخواهیم مسیرهای امن و به هم پیوسته دوچرخه بیشتری احداث نمایند تا تعداد بیشتری از شهروندان به استفاده از دوچرخه در ترددها ترغیب شوند. آقای دکتر نیکوخصلت، ریاست محترم کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار شورای شهر تبریز نیز با ما مسیر میدان ساعت-آبرسان-ارتش-محوطه عمارت میدان ساعت هم رکاب شدند. 

در این گردهم آیی بیانیه ای نیز در محوطه زیبای عمارت شورای شهر تبریز قرائت شد که پس از آن و امضای شرکت کنندگان برای پیگیری های بعدی تقدیم آقای نیکوخصلت شد.

برای مشاهده این بیانیه و خلاصه ای از تصاویر به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
موسسه رکاب زنان سبز تبریز