به کوشش آقای مسعود مولایی ، به نقل از مجله ورزشی.

اگر تازه میخواهید دوچرخه سواری را شروع کنید این موارد را بخوانید:
👇👇

تازه کارهای دوچرخه سواری

🔶1-از سرتان محافظت کنید. اولین وسیله ای که می بایست پس از خرید دوچرخه به فکر خرید آن باشید کلاه ایمنی است. اکثر آسیب ها در این ورزش به دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی اتفاق افتاده است.
🔶2-با دنده سنگین در مدت زمان طولانی رکاب نزنید، چون باعث ایجاد فشار بر زانوهای شما می شود.

لطفا جهت مطالعه سایر موارد به ادامه مطلب مراجعه کنید.


🔶3-از دنده های دوچرخه استفاده کنید. اکثر دوچرخه سواران تازه کار عادت به تغییر دنده ندارند. سعی کنید استفاده صحیح از دنده ها را یاد بگیرید و در مناطق شیب دار از آنها استفاده کنید تا به زانوهایتان فشار وارد نشود.
🔶4-دوچرخه خود را با توجه به بدنتان تنظیم کنید. بلندی و کوتاهی زین، جلو یا عقب بودن زین و همچنین فرمان دوچرخه قابل تنظیم هستند و بهترین کارایی در هنگامی است که آنها با توجه به بدن شما تنظیم شده باشند. 
🔶5-بهترین نوع زین را انتخاب کنید. زین دوچرخه شما با توجه به نوع فعالیت تان میتواند تغییر کند. همیشه زین های باریک و سفت نمی توانند مناسب باشند. معمولا بهترین زینها دارای حفره ای در وسط زین هستند و پهنای آنها نیز با توجه به جنسیت و نوع فعالیت شما مشخص می شود.
🔶6-در هنگام دوچرخه سواری دستان خود بر روی فرمان را هر از چند گاهی جابه جا کنید. همچنین گاهی از روی زین برخیزید و دوباره بنشینید. این کار به گردش خون بهتر و کارکرد بهتر مفاصل کمک می کند و از فشار مستقیم به بدنتان جلوگیری میکند.
🔶7-هیچ وقت با هدفون دوچرخه سواری نکنید. این کار خطر بزرگی برای شما است زیرا باعث می شود شما صداهای محیط را نشنوید و نتوانید نسبت به تغییرات محیطی مانند عبور خودروها یا ... از خود واکنش نشان دهید. حداکثر اگر مجبور یا مایل به این کار هستید از صدای کم و یا از یک هدفون و آن هم در گوشی که سمت مخالف مسیر هست استفاده کنید.
🔶8-قوانین رانندگی را بطور کامل رعایت کنید. دوچرخه سواران نیز مانند سایر وسایل نقلیه می بایست در هنگام عبور از خیابان ها نسبت به چراغ راهنمایی یا جهت حرکت از سمت راست یا چپ و ... حساسیت داشته باشند. همیشه در هر مسیر از سمت راست برانید حتی اگر هیچ کس در آن مسیر نیست. به فراگیر شدن فرهنگ صحیح دوچرخه سواری و ترافیک کمک کنید.
🔶9-به جلو نگاه کنید. در هنگام حرکت با دوچرخه سعی کنید همواره مسیر پیش رو را در نظر داشته باشید تا بتوانید هر چه سریعتر نسبت به تغییرات محیطی از خود واکنش نشان دهید. ممکن است راننده ای حواسش به شما نباشد، و یا دوچرخه سواری دیگری شما را نبیند. قبل از دیر شدن، شما باید آنها را ببینید و واکنش مناسب نشان دهید.

در صورتیکه برای اجرای موارد ذکر شده به کمک نیاز دارید به کمیته فنی موسسه مراجعه نمایید.
قوانین دوچرخه سواری